Provinciale Staten- en waterschapsverkiezingen 2023

Op deze pagina vindt u het opkomstpercentage en de uitslag van de Provinciale Staten- en waterschapsverkiezingen 2023.

Als u hieronder op de link klikt komt u bij een dashboard waarin u het actuele opkomstpercentage van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk vindt.

Bekijk hier het opkomstpercentageexterne-link-icoon

Uitslag

Als u hieronder op de link klikt komt u bij een dashboard waarin u de voorlopige uitslag van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk vindt.

Bekijk hier de voorlopige uitslagexterne-link-icoon

Publicaties

Elk stembureau maakt een schriftelijk verslag. Dit heet een proces-verbaal. Met de processen-verbaal laten de gemeentelijk stembureaus zien hoe het tellen van de stemmen die zijn uitgebracht gegaan is en wat de uitkomsten daarvan zijn. Met de processen-verbaal wordt de uitslag van de verkiezing vastgesteld. Na het stemmen kunnen kiezers het proces-verbaal lezen. Zo kunt u controleren of het tellen van de stemmen goed gegaan is. U kunt ze hieronder bekijken.

Provinciale Statenverkiezingen - processen-verbaal

Provinciale Staten
Denkt u dat er een fout is gemaakt in een proces-verbaal van een stembureau? Bijvoorbeeld bij het tellen van de stemmen of het vaststellen van de uitslagen? Dan kunt u dit melden bij het centraal stembureau.

Waterschappen
Vermoedt u dat er mogelijk een fout is gemaakt in een proces-verbaal (bij de telling of de vaststelling van de uitslagen) van een stembureau of van het gemeentelijk stembureau bij de Waterschapsverkiezingen 2023? Dan kunt u dat melden bij het desbetreffende waterschap.