Project herinrichting Erasmusweg / Van Goghstraat in Reeuwijk

De openbare ruimte is aan vervanging toe. Met de nieuwe inrichting maken we het gebied klimaatbestendiger en zorgen we voor een uitstraling die past bij de rest van de wijk.

De gemeente is begonnen met de voorbereiding voor het opknappen en herinrichten van de Van Goghstraat en de Erasmusweg, inclusief het Tasmanpad en het Mesdagpad. De renovatie aan de woningen is al enige tijd afgerond.

Op de bewonersavond in mei 2022 informeerden we u al over de plannen. Hier leest u de meest actuele stand van zaken en het verdere verloop van de technische voorbereiding.

Stand van zaken

Het College van B&W heeft het definitieve ontwerp vastgesteld. Nu gaan we samen met een ingenieursbureau de uitvoeringstekeningen en contracten voor de aannemer opstellen. Zodra dit klaar is, gaan we een aannemer selecteren. Met die aannemer stellen we een uitvoeringsplanning op. Pas wanneer die concrete planning er is, kunnen wij u beter informeren.

Overlast

Tijdens de uitvoering van de werkzaamheden moet u er rekening mee houden dat het niet altijd mogelijk zal zijn om de auto voor de deur te parkeren.

Met de fiets en brommer kunt u, net zoals met een scootmobiel, uw woning wel bereiken. Wij vragen uw begrip voor het eventuele ongemak.

Planning

In het verleden is aangegeven dat de gemeente start in het 4e kwartaal van 2023. De meest actuele verwachting is dat we pas starten in het 3e kwartaal van 2024.

Als alles meezit dan gaat 1 van de straten nog voor de bouwvak in uitvoering.

De vertraging is ontstaan door de afstemming met de nutsbedrijven die ook werkzaamheden willen uitvoeren. We willen voorkomen dat de straat 2x opengaat.

Meer informatie

Voor meer informatie over de ‘Herinrichting Erasmusweg / Van Goghstraat’ kunt u als volgt contact opnemen met mijn collega dhr. S. Wools (Projectleider van dit project) via (0172) 522 522 of via info@bodegraven-reeuwijk.nl.