Marielle - Klant contact centrum medewerker

Over Marielle
Ik werk bij het klant contact centrum (KCC) van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk.Het KCC is het aanspreekpunt en visitekaartje van de gemeente. Of, zoals iemand laatst tegen mij zei, ‘het hart van de organisatie’. Dat vond ik mooi verwoord en ik kan mij daar ook helemaal in vinden. Als inwoners naar de gemeente bellen met een vraag, krijgen zij mij aan de telefoon. Daarbij zit ik ook vaak aan de balie in het gemeentehuis, voor de inwoners die langskomen met een vraag. Ook behandel ik de binnengekomen mail en beantwoord ik vragen die binnen komen via social media.

Afwisseling
Mijn werk is heel afwisselend. Ik spreek ontzettend veel inwoners op een dag, die allemaal met andere vragen komen. Het geeft mij veel energie als ik de inwoners goed kan helpen. Daarbij zijn het fijne gesprekken die ik kan voeren. De verschillende vragen maken het werk ook uitdagend. Ik moet goed op de hoogte zijn van alles wat er speelt binnen en buiten de gemeente. Het blijven doorleren en ondersteunen van inwoners past bij mij.

Hoe ziet een gemiddelde dag er uit?
Mijn dag is iedere dag anders. Afhankelijk van het rooster begin ik de dag met telefoondienst of zit ik achter de balie bij de ingang van het gemeentehuis. Omdat wij alle vragen van inwoners beantwoorden, heb ik contact met veel collega’s. Ik zorg dat onze informatie up to date is en dat ik weet bij wie wij moeten aankloppen met nieuwe vragen. Die afwisseling van contact met inwoners en collega’s en het beantwoorden van vragen, maakt elke dag interessant.

Waarom Bodegraven-Reeuwijk?
Ik ben hier ooit als uitzendkracht binnengekomen. Inmiddels heb ik op veel verschillende afdelingen gewerkt. Zo heb ik de gemeente goed leren kennen. Ik vind het erg fijn om voor deze gemeente te werken. Daarbij woon ik zelf in Bodegraven en help ik veel inwoners die ik ook persoonlijk ken. Ik krijg van hen te horen dat zij het leuk vinden een bekend gezicht te zien. Zelf vind ik het ook fijn om van betekenis te zijn voor mijn eigen gemeente. Ik hoop in de toekomst het KCC nog mooier te maken!