'Doorfietsroute en Loswal' in Reeuwijk-Brug.

Welkom op de pagina van het project genaamd 'Doorfietsroute en Loswal' in Reeuwijk-Brug. Dit project omvat twee onderdelen: (1) de doorfietsroute en (2) de loswal, die aan elkaar grenzen en samen worden beschouwd als één project. Hieronder worden de afzonderlijke onderdelen van het project nader toegelicht.

Foto Zoutmansweg

Doorfietsroute

De doorfietsroute in Reeuwijk-Brug maakt deel uit van het bredere pakket aan maatregelen voor Beter Bereikbaar Gouwe. De route voor dit specifieke project strekt zich uit van huisnummer 78 tot en met 118 langs de Zoutmansweg. Als onderdeel van de geplande verbeteringen wordt het fietspad verbreed van 3 naar 3,5 meter.

Planning werkzaamheden doorfietsroute

De werkzaamheden starten naar verwachting Q4 2024. Voor deze tijd zal ook de bescherming van de oever naast dit fietspad vernieuwd worden.

Loswal

De loswal maakt onderdeel uit van een totaalpakket aan maatregelen die nodig zijn om het Plassengebied te beschermen. De loswal is een wal waaraan schepen komen liggen om te lossen en/of te laden.

UPDATE: Tijdens de gemeenteraadsvergadering op 24 april 2024 is het voorstel voor de vaststelling van het bestemmingsplan 'Loswal Zoutmansweg' verworpen.

Klik op de onderstaande link om naar de uitzending van de betreffende gemeenteraadsvergadering te gaan.

Agenda Gemeenteraad van 24 april 2024 (parlaeus.nl)externe-link-icoon

Wilt u meer weten?

Neem dan contact op met R. Peters, assistent-projectleider, via mailadres info@bodegraven-reeuwijk.nl of telefonisch via (0172) 522522.