Wmo-loket

Als u hulp of ondersteuning nodig heeft, probeert u dit eerst zelf te regelen. Lukt het u niet (volledig) om zelf voor hulp te zorgen? Dan kunt u dit melden. Samen met u zoeken we naar een passende oplossing zodat u zelfstandig kan meedoen in de maatschappij.

Goed om te weten

Wanneer u een melding WMO heeft gedaan, versturen wij u dezelfde week nog een ontvangstbevestiging per post. Heeft u nog vragen? Laat dan een terugbelverzoek achter bij het Sociaal Team op telefoonnummer 0172- 769 218.

Wat doet de WMO-consulent?

  • De WMO-consulent kijkt samen met u wat u zelf kunt regelen, eventueel met hulp van kinderen, familie, buren of vrijwilligers. Afhankelijk van uw hulpvraag kan het ook zijn dat u wordt doorverwezen naar een organisatie die u verder kan helpen.
  • De Wmo-consulent komt bij u op huisbezoek voor het gesprek. Vindt u het fijner om op een andere locatie af te spreken? Geef dit dan aan als u contact met ons opneemt.
  • Twee mensen horen en onthouden meer dan één. U kunt iemand die goed op de hoogte is van uw situatie vragen om bij het gesprek aanwezig te zijn.

Eigen bijdrage

Voor een aantal voorzieningen moet u een eigen bijdrage betalen. Bijvoorbeeld bij:

  • Hulp bij uw huishouden
  • Vervoersvoorzieningen die in bruikleen worden gegeven (zoals een scootmobiel)
  • Woonvoorzieningen die in bruikleen worden gegeven of die uw eigendom worden (zoals een douchestoel of een tillift)
  • Woonaanpassingen (zoals een traplift of een aanpassing in uw badkamer).

Bij de berekening van uw eigen bijdrage wordt onder andere rekening gehouden met uw (gezins)inkomen, uw leeftijd en de samenstelling van uw huishouden.