Ervaart u problemen op het gebied van zorg, welzijn en wonen? Kunt u dingen niet meer die u vroeger wel deed? Het sociaal team kan u daarbij helpen. Het kan bijvoorbeeld gaan om het bieden van begeleiding in de thuissituatie, dagbesteding, huishoudelijke hulp maar bijvoorbeeld ook een vervoersvoorziening (zoals bijvoorbeeld een scootmobiel), een woonvoorziening (zoals een douchestoel of een tillift) of een woonaanpassing (zoals een traplift of aanpassing van de badkamer).
Nu aanvragen
Wanneer u een melding Wmo heeft gedaan, versturen wij u dezelfde week nog een ontvangstbevestiging per post. Heeft u nog vragen? Laat dan een terugbelverzoek achter bij het Sociaal Team op telefoonnummer 0172 - 769 218.
Wat doet de medewerker van het sociaal team?
- De medewerker van het sociaal team bespreekt samen met u wat uw behoefte is en wat u zelf kunt, eventueel met hulp van kinderen, familie, buren of vrijwilligers. Afhankelijk van uw hulpvraag kan het ook zijn dat u wordt doorverwezen naar een organisatie die u verder kan helpen.
- De medewerker komt bij u op huisbezoek voor het gesprek. Vindt u het fijner om op een andere locatie af te spreken? Geef dit dan aan als u contact met ons opneemt.
-
Twee mensen horen en onthouden meer dan één. U kunt iemand die goed op de hoogte is van uw situatie vragen om bij het gesprek aanwezig te zijn.
Eigen bijdrage
Voor een aantal voorzieningen moet u een eigen bijdrage betalen. Bijvoorbeeld bij:
- Begeleiding
- Dagbesteding
- Hulp bij uw huishouden
- Vervoersvoorzieningen die in bruikleen worden gegeven (zoals een scootmobiel)
- Woonvoorzieningen die in bruikleen worden gegeven (bijvoorbeeld een tillift) of die uw eigendom worden (zoals een douchestoel)
- Woonaanpassingen (zoals een traplift of een aanpassing in uw badkamer).
Bij de berekening van uw eigen bijdrage wordt onder andere rekening gehouden met uw (gezins)inkomen, uw leeftijd en de samenstelling van uw huishouden.