Hoge waardering inwoners voor dienstverlening

Publicatiedatum: 
14 jan 2021
Uit onderzoek blijkt dat inwoners onze dienstverlening een hoge waardering geven. Ondanks het coronavirus en een daardoor aangepaste dienstverlening is de waardering bijzonder hoog te noemen. Een mooie opsteker in tijden van corona en extra motivatie om de dienstverlening te blijven verbeteren.

Wens inwoners

Ruim een jaar geleden besloot de gemeente Bodegraven-Reeuwijk het mogelijk te maken om documenten zoals paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen en gehandicaptenparkeerkaarten thuis, op het werk of op een andere plek te laten bezorgen. Dit in plaats van het ophalen bij de balie in het Evertshuis. Uit eerder onderzoek bleek namelijk dat inwoners het fijner zouden vinden om slechts één keer naar de balie te komen in plaats van zowel voor het aanvragen als voor het ophalen te moeten komen. Toen het coronavirus uitbrak, bleek de keuze om documenten te bezorgen extra goed uit te pakken. Door de coronamaatregelen hebben we onze dienstverlening in een hele korte tijd verder moeten aanpassen. Zo kon men bijvoorbeeld alleen nog op afspraak langskomen bij de balie en niet meer spontaan zoals voorheen. Bezorgdienst AMP deed onderzoek naar de ervaringen van onze inwoners en vroeg hoe tevreden zij waren over het bezorgen en de service aan de balie, zowel voor als tijdens corona.

Hoge waardering

Maar zelfs met de aanpassingen door de coronamaatregelen geven inwoners aan de dienstverlening enorm te waarderen. Wethouder Dienstverlening Dirk-Jan Knol is blij met de waardering vanuit de inwoners: “Zeker in deze tijd ligt er op onze collega’s van dienstverlening extra druk vanwege het coronavirus. Dat maakt de hoge waardering vanuit onze inwoners nog specialer. Het laat ook zien dat de keuze voor het laten bezorgen van documenten een goede keuze is geweest die bijdraagt aan een hogere waardering voor onze dienstverlening. Ik wil hierbij mijn dank uitspreken voor zowel de inzet van de collega’s van dienstverlening als de hoge waardering vanuit onze inwoners. Dit motiveert ons nog meer om de stijgende lijn van kwaliteit in onze dienstverlening door te zetten.”